Olas ar Sēlēnu
Pārtikai ir ievērojama nozīme cilvēka veselības aizsardzībā.
Starp visiem pārtikas produktiem olām ir neapstrīdami īpaša loma pateicoties tām, ka tajā ir sabalansēts aminoskābju un taukskābju daudzums, kā arī minerālvielu un vitamīnu daudzums.
Zinātniskie pētījumi parāda, ka Selēna saturs olā ir viegli manipulējams, respektīvi tas var tikt palielināts, it īpaši, ja organiskais Selēns ir iekļauts vistas barībā. Balstoties uz šiem pētījumiem, Balticovo speciālisti ir radījuši jaunu produktu – ar Selēnu bagātinātas olas.
Tradicionāli Selēna avots ir pārtikas Produkti – augi, kas absorbē neorganisko selēnu no augsnes un kombinē to ar aminoskābēm. Tik un tā Selēna sastāvs augu valst produktos ir atkarīgs no tā pieejamības augsnē, kur tas ir samazinātā daudzumā dēļ intensīvās lauksaimniecības un arī augsnes skābuma.
BALTICOVO olas bagātinātas ar Selēnu satur minimāli 19 µg selēna. Aptuvenais nepieciešamais Selēna daudzums, ko cilvēkam dienā jāuzņem, ir 80 µg, no kuriem aptuveni 20 µg tiek uzņemti ar dažādiem ikdienas pārtikas produktiem.
Viena no efektīvākajām un interesantākajām selēna un veselības savstarpējām sakarībām, ir selēna spēja būt par efektīgu ieroci cīņā ar vienu no cilvēces briesmīgākajām slimībām - audzējiem.
Dr.Clarks, kas lielu uzmanību veltīja selēna ietekmei uz cilvēka veselību, atrada, ka selēna piedeva, ko viņš izmantoja ārstējot pacientus ASV Austrumu krastā, ka selēns sekmēja:
- par 37% visa veida audzēju skaita samazināšanos;
- par 63% samazināja prostatas audzēju skaitu;
- par 58% samazinājās resnās-izeju zarnu audzēju skaits;
- par 46% samazinājās plaušu audzēji;
- par 50% samazinājās audzēju izsauktā mirstība.
Dr.Clarka rezultāti redzami pierāda saistību starp organisko selēnu un audzējiem
Dr.Jerry Combs, cits selēna eksperts no Kornelas universitātes, apkopoja gandrīz 200 pētījumu par selēnu un audzējiem. 66% pētījumu to autori ziņoja par audzēju veidošanās samazināšanos. Paša Dr.Combsa veiktie pētījumi ar organisko selēnu pierādīja prostatas audzēju skaita samazināšanos par 69%, bet resnās-izejas zarnas audzēju par 64%.
Selēns ir antioksidants ar svarīgu ietekmi uz cilvēka organisma spēju cīnīties ar mikrobiem un vīrusu infekcijām, ar ārējo stresu un šūnu bojājumiem no brīvajiem radikāļiem. Kopumā olas un gaļa ir labs Selēna avots cilvēka pārtikā.
Selēna pietiekama uzņemšana cilvēka organismā par 50% mazina risku saslimšanai ar vēzi, palielina spermatozoīdu dzīvotspēju un aktivitāti, uzlabo garastāvokli un darba spējas.
INFORMĀCIJAS AVOTS:
Peter F.Surai NOTTINGHAM University Press „Selenium in nutrition and health”(2006, grāmatā 974 lpp, ISBN 13:978-1-904761-16-7)


